سئو برای Location-based Targeting

سئو محلی چیست؟ با 12 تکنیک لوکال سئو از رقبا پیشی بگیرید!

اگر کسب و کاری با بیش از یک موقعیت مکانی دارید، صفحاتی مختلف برای هر موقعیت ایجاد کنید. در هر یک از این صفحات اطلاعاتی چون نام، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری و دیگر اطلاعات مرتبط با کسب و کارتان را در اختیار کاربران قرار دهید. افزودن نقشه گوگل به این صفحات در رتبه بندی سایتتان طی جستجوهای محلی تاثیر مثبتی خواهد داشت. تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی یک جزء حیاتی از هر استراتژی موفق سئو محلی است. با شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مناسب مرتبط با کسب و کار و منطقه محلی شما، می توانید اطمینان حاصل کنید که وقتی مشتریان بالقوه به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود.

استنادهای محلی نقش مهمی در سئوی محلی دارند زیرا به موتورهای جستجو کمک می کنند تا صحت اطلاعات تماس یک کسب و کار را تأیید کنند و دید آنلاین آن را بهبود بخشند. در لوکال سئو از کلمات کلیدی استفاده می‌شود که مشتریان محلی برای پیدا کردن کسب و کارها از آنها استفاده می‌کنند. شبکه های اجتماعی و Google my business را به عنوان دو کانال اصلی سئو محلی به خاطر بسپارید. در حال حاضر موتور جستجوی گوگل به محتواهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی اهمیت بیشتری می دهد. با ثبت اکانت خود در Google my business، اطلاعات کسب و کارتان را در محتواهای منتشر شده در این شبکه ها نیز به اشتراک بگذارید تا از این کانال هم بازدید از سایتتان دریافت کنید. به طور کلی، مدیریت استنادهای محلی و ثبات NAP یک جنبه حیاتی در سئو لوکال است که نباید نادیده گرفته شود.

در کل، نظرات مثبت نه تنها به بهبود رتبه‌بندی کمک می‌کنند، بلکه در جذب مشتریان جدید و افزایش اعتبار کسب‌وکار شما نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. بعضی از سایت‌ها که آن‌ها را با نام دایرکتوری‌ها می‌شناسیم مانند کتاب اول عمل می‌کنند. بنابراین ضمن اینکه اطلاعات کارتان را به طور کامل در این سایت‌ها وارد می‌کنید باید توجه داشته باشید که هرگاه آدرس یا تلفنتان تغییر کرد باید آن را در تمام دایرکتوری‌ها تغییر دهید. همان طور که گفته شد، سئو محلی برای کسب‌وکارهایی که فقط به کاربرانی از یک منطقه مکانی مشخص قادر به پاسخگویی هستند می‌تواند مفید باشد و از اتلاف سرمایه و زمان برای این نوع کسب‌وکارها جلوگیری خواهد کرد. سئو محلی با تمرکز بیشتر بر روی محدوده خاص محلی، به مشتریان بالقوه شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار شما را راحت تر پیدا کنند. کسب و کار شما چه برتری نسبت به رقبا دارد؟ اعتبار، برتری یا محبوبیت، فاکتورهایی مهم برای رتبه بندی در یک کسب و کار محلی هستند.

نظرات مثبت در سئو محلی (Local SEO) تأثیر قابل توجهی دارند و می توانند به بهبود رتبه بندی کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی کمک کنند. گوگل از نظرات کاربران به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی استفاده می‌کند، بنابراین کسب و کارهایی با نظرات مثبت بیشتر معمولاً رتبه‌های بهتری کسب می‌کنند. علاوه بر این، نظرات مثبت اعتبار و اعتماد کاربران را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند کاربران بیشتری به کسب‌وکار شما جذب شوند. افزایش نرخ کلیک (CTR) و تعامل با پروفایل کسب‌وکار شما که در گوگل مپ آن را ثبت کرده اید، نیز از دیگر مزایای نظرات مثبت است که به بهبود سئو محلی کمک می‌کند. بهینه‌سازی On-Page یکی از جنبه‌های مهم SEO لوکال است که می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری کسب کنند. با بهینه سازی محتوای وب سایت برای کلمات کلیدی محلی، کسب و کارها می توانند دید خود را افزایش دهند و مشتریان محلی بیشتری را جذب کنند.

در تبلیغات گوگل، تنظیمات لوکیشن به شما این امکان را می‌دهد که محدوده جغرافیایی نمایش تبلیغات خود را تعیین کرده و آن را با دقت بیشتر به مخاطبان محلی هدف نمایش دهید. با این ویژگی، می‌توانید تبلیغات خود را به نحوی سفارشی کنید که فقط به افرادی که در یک موقعیت جغرافیایی خاص هستند، نمایش داده شود، این کمک می‌کند تا تبلیغات شما برای مخاطبان محلی جذاب‌تر و موثرتر باشد. اکنون که کلمات کلیدی محلی را شناسایی کرده‌اید، باید وبسایت‌تان را با استراتژی سئو محلی بهینه‌سازی کنید. در واقع، باید دیگر عناصر مربوط به سئو محلی را نیز در وبسایت‌تان بگنجانید. برای شروع تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی خود، با طوفان فکری فهرستی از اصطلاحاتی که کسب و کار شما و خدمات یا محصولاتی را که ارائه می‌دهید توصیف می‌کنند، شروع کنید.

در حالی که تمرکز سئو محلی بر روی مناطق جغرافیایی و محلی مشخصی برای جستجو کننده‌های خاصی است، سئو عادی بر روی بهبود رتبه و نمایش سایت در مقیاس جهانی تمرکز دارد. این برنامه موقعیت مکانی کاربر را ردیابی می کند و با استفاده از عملکرد دوربین دستگاه تلفن همراه خود، یک موجود دیجیتال را در فضای فیزیکی کاربر قرار می دهد. هرچه بیشتر و بیشتر مشاغل به بازار آنلاین می روند، کسب قدرت در رقابت بیش از هر زمان دیگری مهم می شود. به همین دلیل است که ما به شما توصیه می کنیم دائماً درمورد نتایج خود تحقیق کنید، آزمایش کنید و نتایج خود را بهبود ببخشید و امیدواریم که چک لیست سئو محلی بتواند به شما در ارتقا موقعیت کمک کند. پروفایل گوگل بیزنس (Google Business) مهم‌ترین عامل برای رسیدن به رتبه برتر یا حتی رتبه اول گوگل در بسته محلی (Local Pack) گوگل است. به زبان ساده، سئو محلی باعث می‌شود خدمات یا محصولات‌تان را در معرض دید مشتریان محله مورد نظرتان قرار بگیرد.

در این استراتژی بازاریابان افراد را براساس زمان و مکانی که در آن قرار دارند، هدف تبلیغات پیامکی و پوش نوتیفیکیشن قرار می‌دهند. از آنجایی که اکثر افراد تمایلی به دریافت پیام‌ّهای تبلیغاتی ندارند، وابسته بودن ارسال این پیام‌ها به مکانی که کاربر در آن قرار دارد می‌تواند به شدت در باز شدن پیام‌ها موثر باشد. Beacon ها یا دیدبان‌ها یا فانوس‌های دریایی، دستگاه‌هایی هستند که به وسیله WiFi یا بلوتوث به اپلیکیشن‌های از پیش تعیین‌شده‌ای متصل می‌شوند. دیدبان‌ها برای هدف قرار دادن مشتریان حاضر در یک محدوده خاص بسیار خوب کار می‌کنند. تکنولوژی در یک دهه اخیر با سرعتی باورنکردنی در حال رشد است و این رشد تمام جنبه‌های علم و صنعت و در نتیجه تمام مشاغل را، از راننده تاکسی گرفته تا گردشگری، تحت تاثیر قرار داده است.

با حصول اطمینان از اینکه اطلاعات کسب و کار شما در همه فهرست‌های آنلاین دقیق و سازگار است، می‌توانید دید آنلاین خود را بهبود بخشید و شانس خود را برای جذب مشتریان محلی بیشتر افزایش دهید. از سوی دیگر، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا استراتژی‌های سئو محلی خود را بهینه‌سازی کنند. برای مثال، این ابزارها می‌توانند کلمات کلیدی محلی مرتبط را شناسایی کنند، عملکرد رقبا را تحلیل کنند و پیشنهاداتی برای بهبود پروفایل Google My Business ارائه دهند. کسب و کارهایی که سئوی محلی را جدی می‌گیرند، شانس بیشتری برای دیده شدن در این جستجوها و جذب مشتریان محلی دارند. این مشتریان معمولا قصد و نیت قوی‌تری برای استفاده از خدمات دارند، چرا که به دنبال رفع نیاز خود در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

‌ کاربرهای شما همیشه این دغدغه را دارند که از اطلاعات آن‌ها سواستفاده شود یا این که این اطلاعات به سرقت برود. بازاریابی هایپرلوکال روش‌های ظریف‌تری را برای هدف قرار دادن مخاطبان استفاده می‌کند. بازاریابان می توانند روی تعداد کمتری از مصرف کنندگان در یک شهر خاص یا حتی در یک بلوک خاص تمرکز کنند. علاوه بر این، با توجه به اینکه شخصی‌سازی امروزه نقش مهمی در بازاریابی بازی می‌کند، کمپین‌های هایپرلوکال راحت‌تر از کمپین‌های بزرگ و ملی پیگیری می‌شوند. هر شخصی که بیرون از این مرز مکانی قرار دارد، مخاطب شما نیست اما به محض این که وارد مرز می‌شود، مورد هدف استراتژی بازاریابی شما قرار خواهد گرفت. به این معنی که افرادی که در این محدوده جغرافیایی خاص قرار دارند، پیام‌ها و محتواهای مختلفی را روی گوشی هوشمندشان از سوی برند دریافت می‌کنند.

و اما هدف از سئو محلی چیست؟ در معنای دقیق تر سئو محلی، شاخه ای از فعالیت های سئو جهت کسب رتبه برتر سایت در یک موقعیت جغرافیایی خاص است. این بخش از سئو با استفاده از استراتژی هایی هدفمند چون لینک سازی خارجی، سئو داخلی، تولید محتوا و… باعث بیشتر دیده شدن کسب و کارها در جستجوهای وابسته به مکان می گردد. اگر از تاثیر سئو در فروش مطلع باشید، بدون شک لحظه ای درنگ نخواهید کرد! جذب مشتریان بالقوه یک منطقه یا محله اصلی ترین هدفی است که کسب و کارهای محلی و خدمات مکان محور با اجرای این استراتژی ها دنبال می کنند تا بتوانند میزان فروش خود را افزایش دهند. بنابراین کسب و کارهایی که می‌خواهند برای افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness)، افزایش ترافیک و جذب لید (Lead) در محله مشخصی فعالیت کنند، باید از سئو محلی استفاده کنند. برای رسیدن به این هدف، باید به فکر یافتن کلمات کلیدی محلی، بهینه‌سازی پروفایل گوگل بیزنس (Google Business Profile)، ایجاد NAP (مخفف نام، آدرس و شماره تلفن) و تولید محتوای مرتبط اهمیت پیدا می‌کند.

این فناوری به گوگل کمک می‌کند تا کسب‌وکارهای محلی را بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر، سابقه جستجو و رفتارهای آن‌ها رتبه‌بندی کند. الگوریتم های گوگل بعد از بررسی مسافت و نزدیک بودن یک کسب و کار، آن را برای نمایش دادن به شما در اولویت قرار می دهند. جستجو با ذکر محل، بدون ذکر محل و با عبارت “نزدیک من یا near me”، سه روش انجام جستجوهای محلی از سوی کاربران است. برای ارائه اطلاعاتی کامل و مناسب از مکان کسب و کارتان، هر سه حالت جستجوی محلی را در بهینه سازی سئو مدنظر قرار دهید. سئو محلی یا لوکال سئو (Local Seo) تمام اقدامات و استراتژی هایی است که با هدف کسب رتبه برتر در یک موقعیت مکانی خاص (مثلا مشهد یا تهران) انجام می شود.

بنابراین هنگام انتخاب خدمات سئو برای وبسایت‌تان باید این گزینه را نیز در نظر داشته باشید. کلیدواژه‌های پر سرچ دربرگیرنده موقعیت مکانی‌تان را پیدا کنید و برای هر کدام یک صفحه جداگانه اختصاص دهید.این صفحات را کاملاً برای کلیدواژه مورد نظر سئو کنید تا برای آن کلیدواژه رتبه خوبی کسب کند. باید بدانید مشتریان شما از کدام منطقه جغرافیایی هستند و سپس بر اساس آن استراتژی های سئو محلی را انجام دهید. از آنجا که رتبه بندی به صورت روزمره در نوسان است، بسیار مهم است که شما دقیقاً به عملکرد خود و رقبایتان دقت کنید. این تلاش SEO محلی شما را به حداکثر می رساند و به شما امکان تصمیم گیری مبتنی بر داده را می دهد. آنها همچنین عاملی هستند که موتورهای جستجو از آنها برای محاسبه موقعیت جستجوی شما استفاده می کنند، زیرا به مشتریان در یافتن بهترین مشاغل محلی برای نیازهایشان کمک می کنند.

در بیان اهمیت این بخش از سئو، همین بس که اگر سایت کسب و کارتان برای جستجوی محلی بهینه نشده باشد، مشتریان بالقوه ای را که آماده خرید در منطقه شما هستند را از دست خواهید داد؛ اما نگران نباشید. یکی دیگر از عوامل مهمی که باید هنگام مدیریت نقل قول های محلی خود در نظر بگیرید، انتخاب دایرکتوری های مناسب برای فهرست کردن کسب و کارتان است. فهرست کردن کسب و کار شما در فهرست های آنلاین مرتبط و معتبر می تواند به افزایش دید آنلاین شما، افزایش ترافیک وب سایت و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کند. از سوی دیگر، فهرست کردن کسب و کار شما در فهرست های نامربوط یا هرزنامه می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و به اعتبار آنلاین شما آسیب برساند. علاوه بر این، گوگل از سیگنال های دیگری مانند محبوبیت کسب و کار، نظرات مشتریان، تعداد بک لینک ها و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای رتبه بندی نتایج جستجوی محلی استفاده می‌کند. به این ترتیب، گوگل سعی می‌کند تا مرتبط ترین و بهترین نتایج را برای هر جستجوی محلی به کاربر نمایش دهد.

علاوه بر تحقیقات سنتی کلمات کلیدی، می‌توانید از ویژگی‌های جستجوی محلی مانند Google Maps و Google My Business برای شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط استفاده کنید. Google My Business ابزاری رایگان است که به کسب و کارها امکان می دهد حضور آنلاین خود را در سراسر گوگل، از جمله جستجو و نقشه ها، مدیریت کنند. این یک ابزار ضروری برای مشاغل محلی است زیرا اطلاعاتی مانند نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن، ساعات کار، و نظرات را ارائه می دهد و پیدا کردن و تماس با آنها را برای مشتریان بالقوه آسان تر می کند. البته این مورد در ایران کارایی ندارد و به جای آن میتوانید از گوگل مپ استفاده کنید که به زودی پست نحوه ساخت پروفایل در گوگل مپ را منتشر خواهم کرد. به عبارت دیگر، سئوی محلی محدوده کوچکتری از سئو را در بر می‌گیرد و هدف آن کسب رتبه‌های بالا برای جستجوهای محلی است. برای مثال، یک رستوران با استفاده از سئو محلی می‌تواند در نتایج جستجوی افرادی که در نزدیکی آن رستوران به دنبال رستوران خوب یا رستوران با غذای ایرانی هستند، نمایش داده شود.

بازاریابی Location Based به شما اجازه می‌دهد که مخاطبان خود را براساس موقعیت مکانی‌ (لوکیشن) پیدا کرده و آن‌ها را هدف قرار بدهید. در این شاخه از دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی موبایلی، تیم مارکتینگ مخاطبان را براساس معیارهایی مانند نزدیکی به فروشگاه یا قرار داشتن در منطقه‌ای خاص، هدف می‌گیرد و به آن‌ها پیام‌های مختلفی را ارسال می‌کند. سئو محلی یا لوکال سئو بر بهبود رتبه بندی و قابلیت مشاهده در یک منطقه خاص جغرافیایی متمرکز است. در بخش‌های بعدی، برخی از استراتژی‌ها و تکنیک‌های کلیدی را که کسب‌وکارها می‌توانند برای بهبود سئو لوکال خود و جذب مشتریان محلی بیشتر استفاده کنند، بررسی خواهیم کرد. سئو سایت به طور کلی به دنبال بهبود رتبه سایت در تمام جستجوها است، اما سئوی محلی بر بهبود رتبه سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. فرض کنید یک لباس فروشی ورزشی در تهران و یکی از محله های آن مثلا در شهرک اکباتان واقع شده است.

این کار را می توانید با استفاده از سایت Nightwatch انجام دهید، می توانید crawl های منظم و خودکار انجام دهید و همه مشکلات و هشدارهای مشکل ساز را در وب سایت خود شناسایی کنید. هنگام تولید محتوا برای وبلاگ‌تان، تا جایی که می‌توانید در مورد محله خودتان و محله‌های همسایه صجبت کنید. در ضمن، اصلاً لازم نیست فقط از اصطلاحات و کلمات رسمی استفاده کنید، بلکه می‌توانید از واژگان و اصطلاحاتی استفاده کنید که در میان مردم محله یا محله‌های مورد نظرتان رایج است. ردیابی و اندازه گیری عملکرد سئوی محلی شما برای اطمینان از اینکه تلاش های شما نتیجه داده است ضروری است. چندین ابزار و معیار وجود دارد که می توانید از آنها برای نظارت بر پیشرفت خود استفاده کنید.

بعضی از کسب‌وکارها فقط در شهر یا محله خاصی فعالیت می‌کنند؛ بنابراین برای آن‌ها مهم نیست که وب سایتشان در کل دنیا به نمایش دربیاید و از همه جای جهان بازدیدکننده داشته باشد. حتی برعکس، هزینه وقت و سرمایه برای کسب رتبه در بین سایت‌های جهانی نوعی اتلاف انرژی به حساب خواهد آمد. برای مثال رستورانی را در نظر بگیرید که در شیراز فعالیت می‌کند و در شهرهای دیگر ایران شعبه ندارد. این رستوران نیازی ندارد برای کاربرانی که در مشهد یا تهران به جستجوی رستوران می‌پردازند به نمایش دربیاید و حتی اگر برای آن‌ها نمایش داده شود هیچ فایده و سودی نخواهد داشت. گوگل با الگوریتم کبوتر این قابلیت را ایجاد کرده که کاربران با روشن کردن GPS دستگاه خود موقعیتشان را در اختیار گوگل قرار داده و اجازه دهند تا جستجوها بر اساس موقعیت آن‌ها انجام شود.

این مفهوم مخفف سه کلمه NAME ،ADDRESS و PHONE NUMBER (نام، آدرس و شماره تلفن) می باشد. NAP به صورت یک متن قابل خزش در سایت تعریف می شود که به وسیله آن گوگل نتایج جستجوهای مبتنی بر مکان را بهتر نمایش می دهد. گوگل از این فاکتور برای تایید صحت اطلاعات کسب و کارتان استفاده می کند. بر اساس نظر متخصصان سئو، NAP فاکتوری مهم جهت نمایش سایت در نتایج Organic Search و Map pack است. با پیروی از این تکنیک‌های بهینه‌سازی روی صفحه برای SEO محلی، کسب‌وکارها می‌توانند شانس خود را برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی محلی و جذب مشتریان محلی بیشتر به وب‌سایت خود افزایش دهند. گوگل با نمایش نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی، به کسب و کارها کمک می‌کند تا مشتریان محلی را جذب کنند.

هدف جستجوکنندگان محلی معمولاً یافتن نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای رفع نیازهایشان در محدوده جغرافیایی خودشان است. این افراد قصد دارند به سرعت به خدمات یا محصولات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند و زمان و هزینه خود را برای رفت و آمد به مناطق دورتر هدر ندهند. به همین دلیل، کسب و کارهایی که بتوانند در نتایج جستجو های محلی ظاهر شوند، شانس زیادی برای جذب این مشتریان بالقوه خواهند داشت. حضور همه جانبه در وب برای سئو محلی مهم است، اما شما باید اطمینان حاصل کنید که هر چیز مربوط به تجارت شما در وب بهینه شده است. داشتن اطلاعات ثابت و دقیق در اینجا کلیدی است، زیرا موتورهای جستجو تجارت شما را قابل اعتماد و معتبر می دانند که از دیگر عوامل مهم رتبه بندی هستند. به عنوان مثال، اگر شما در تهران به دنبال رستوران باشید، گوگل با توجه به موقعیت مکانی شما، رستوران های نزدیک به شما را در نتایج جستجو نشان می‌دهد.

در مورد اهمیت سئو محلی و مزایای آن و همچنین چگونگی انجام آن در ادامه این مقاله صحبت خواهیم کرد. حتماً شما هم گاهی با جستجوی فروشگاه یا کسب و کاری، در ابتدای فهرست نتایج با نقشه گوگل و موقعیت فروشگاه‌ها / شرکت‌های ثبت شده در آن مواجه شده‌اید. اگر می‌خواهید این موقعیت استثنایی برای قرار گرفتن در معرض دید کاربر را از دست ندهید حتماً سایتتان را در گوگل مپس و در گوگل بیزنس ثبت کنید. برای موفقیت در بازاریابی مبتنی بر مکان، مهم است که بازاریابان علاوه بر موقعیت مکانی مشتریان، موقعیت مکانی خود را نیز در نظر بگیرند. به عنوان مثال، مشاغلی که در خیابانی با کمترین ترافیک پیاده قرار دارند، ممکن است نخواهند روی تاکتیک های مکان یابی سرمایه گذاری کنند. به همین ترتیب، فروشگاه هایی که در سطح خیابان نیستند، مانند ساختمان های آپارتمانی یا هتل ها، باید مراقب باشند که فقط افرادی را هدف قرار دهند که برای خرید از ساختمان بازدید می کنند.

حضور شما در این رویدادها به معرفی برندتان ختم می شود و احتمال دریافت بک لینک از سایر سایت های محلی را افزایش می دهد. سئو محلی به بهبود رتبه و مشاهده شدن کسب‌وکار در نتایج جستجوی مرتبط با موقعیت جغرافیایی آن کمک می‌کند. از کلمات کلیدی محلی در سراسر وب سایت و محتوای خود استفاده کنید تا دید خود را در نتایج جستجوی محلی بهبود بخشید. اندازه گیری موفقیت در سئوی محلی شما فقط در مورد بهبود رتبه وب سایت شما نیست، بلکه در مورد بهبود حضور و شهرت آنلاین شما نیز هست. با نظارت بر معیارهای مناسب و استفاده از ابزارهای مناسب، می توانید عملکرد سئو لوکال خود را بهبود بخشید و مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

ما در تابان آکادمی بصورت کاملا رایگان آموزش سئو سایت را برای شما قرار داده ایم تا با آن مسیر یادگیری حرفه ای خود را پیش ببرید. استراتژی لینک بیلدینگ برای سئو لوکال متفاوت از استراتژی ساخت لینک برای سئو عادی است. حضور کسب و کار شما در بالای نتایج جستجو برای جذب مشتریان بالقوه شما لازم است، به خصوص اگر در سطح محلی رقابت می کنید. اما با وجود بسیاری از فاکتورهای سئو که باید در نظر بگیرید، سخت است که تصمیم بگیرید که از کجا شروع کنید. نقل‌قول‌های محلی ارجاع‌های آنلاین به نام، آدرس و شماره تلفن یک کسب‌وکار (NAP) هستند. آنها را می توان در دایرکتوری های مختلفی مانند Yelp، Yellow Pages و سایر فهرست های کسب و کار محلی یافت.

یکی از مثال‌های ژئوفنسینگ، فرستادن نوتیفیکیشن از طرف یک فروشگاه در یک مرکز خرید بزرگ به کسانی است که از در فروشگاه می‌گذرند. اگر بازاریابی مبتنی بر مکان به درستی انجام شود، به بازاریابان اجازه می‌دهد که به مشتری‌های بالقوه، پیشنهاد‌های هدفمند ارائه بدهند و تجربه کاربری افراد را بهبود ببخشند. با گذشت زمان و افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند و متصل به اینترنت، انواع راه و روش‌ها برای استفاده از این شاخه بازاریابی دیجیتال هم گسترش پیدا کرده است. خلاصه این پستچرا SEO محلی برای مشاغل مهم است؟آشنایی با سئوی محلیانواع نتایج جستجوی... هر نوع کسب‌وکاری که مرتبط با مکانی خاص باشد، مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سرویس‌های آنلاین محلی، می‌توانند از سئو محلی بهره ببرند.

افراد معمولا به دنبال خدماتی در نزدیکی خود هستند تا در زمان و هزینه صرفه جویی کنند. گوگل از الگوریتم های پیچیده ای برای تعیین موقعیت مکانی کاربران و نمایش نتایج جستجوی مرتبط با آن استفاده می‌کند. جستجوی محلی استفاده از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات در مورد یک کسب و کار یا خدمات در یک مکان جغرافیایی خاص است. هنگامی که یک کاربر عبارتی را تایپ می کند که حاوی یک مکان است، موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو نتایج جستجوی محلی را ارائه می دهند که به پرس و جو و مکان جستجوی کاربر مرتبط است. بهینه بودن سایت برای موبایل، یکی از فاکتورهای موثر در رنکینگ از سوی موتورهای جستجو است. با توجه به کاربرد روز افزون گوشی های همراه برای سرچ موضوعات روزمره از سوی کاربران، بهینه سازی سایت برای موبایل اهمیت بالایی دارد.

هر چقدر برندتان برتری و تمایز بیشتری از رقبا نشان دهد، در الگوریتم های محلی گوگل از اعتبار بیشتری برخوردار می شوید. مواردی چون ایجاد یک پروفایل فعال و اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی، استنادها و نظرات آنلاین، بک لینک از سایت های محلی می توانند اعتبار بیشتری به برندتان ببخشند. استفاده از کلمات کلیدی محلی و به‌روزرسانی پروفایل در وب‌سایت‌های محلی، مثل گوگل مای‌بیز، می‌تواند به بهبود رتبه سئو محلی کمک کند. همچنین، دریافت بیشتر بازخورد و بررسی مثبت از مشتریان هم می‌تواند رتبه سئو محلی را بهبود بخشد. در بخش بعدی، نحوه بهینه سازی نمایه گوگل برای کسب و کار من برای بهبود رتبه بندی جستجوی محلی خود را مورد بحث قرار خواهیم داد. بنابراین، سئوی محلی برای کسب و کارهای خدماتی ضروری است، زیرا به آنها کمک می‌کند تا توسط مشتریان محلی که به دنبال خدمات آنها هستند، پیدا شوند و در نتیجه مشتریان بیشتری جذب کنند و سود بیشتری کسب کنند.

سئوی محلی به تمرین بهینه سازی حضور آنلاین یک وب سایت برای جذب مشتریان بیشتر از جستجوهای محلی مرتبط اشاره دارد. به عبارت دیگر، این فرآیند بهبود دید یک کسب و کار در نتایج جستجوی محلی، مانند گوگل مپ (Google Maps) و سایر خدمات مبتنی بر مکان است. تا به این‌جا، با سئو محلی یا لوکال سئو آشنا شدید و به اهمیت آن پی بردید. همانطور که مشاهده کردید، سئو محلی اهمیت بسیار زیادی دارد و مشتریان آمادۀ خرید را به سوی کسب و کارتان سوق می‌دهد. با استفاده از استراتژی لوکال سئو، در نتیجه جستجوی مشتریان ساکن محله مورد نظرتان ظاهر می‌شوید.

مثلاً اگر به دنبال یک رستوران در قیطریه تهران باشند احتمالاً عبارتی مانند «بهترین رستوران قیطریه تهران» یا «بهترین رستوران شمال شرق تهران» را جستجو کنند. Location based marketing باعث می‌شود که شما دقیقا زمانی مخاطبان را مورد هدف قرار دهید که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند و به این ترتیب تجربه کاربری بهتری برای آن‌ها خلق کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید و آن را کاربر پسند کنید. اگر با روش هایی که در ادامه آن را ذکر می کنیم پیش بروید، می توانید از قدرت سئو محلی استفاده کرده و فروش کسب و کار خود را دو چندان کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری